DOELSTELLING?

Wij geven antwoord!

Joris van der Worp

BEGIN MET HET EINDE VOOR OGEN

Voordat we beginnen met de bedrijfstrainingen is het goed om een doel te hebben.  

Tijdens de 
100 daagse challenge of bij de bedrijfsfitness is het bepalen van een doel één van de eerste stappen. De werkgever en de werknemers hebben meestal een apart doel. 

WERKGEVER 
Als bedrijf, eigenaar of hr-manager kun je als doel hebben om bijvoorbeeld het ziekteverzuim te verlagen of dat de medewerkers productiever moeten werken. 

WERKNEMERS
De medewerkers (deelnemers) maken zelf ook een gezamenlijk doel. Dit kan bijvoorbeeld zijn: 

Voorbeeld doel: Het totale gewicht in kg van de groep moet na de 100 dagen challenge met 10% verlaagd zijn. 

 

INDIVIDUELE DOELEN VAN DE DEELNEMERS
Als individu kun je ook een doel maken. We helpen je op weg 😉 
 
STAP 1: WAAR GA JIJ VOOR?
Bij de eerste stap ga je kijken of je voor 1, 2, 3, 4 of 5 gaat. Kies het getal dat aansluit op je wensen en behoeften. 


1. Esthetische doelen

– Prestatief: Bodybuilding 
– Recreatief: Afvallen of breder worden

2. Sport doelen
– Prestatief: Wedstrijdsport
– Recreatief: Recreatiesport 

3. ADL (Algemeen Dagelijks Leven Bewegingen)
– Het doel om bewegingen die in het dagelijks leven voorkomen te verbeteren, zoals dingen oprapen of  het optillen van de boodschappen. 

4. Job Demand 
– Bewegingen verbeteren die je tijdens het werk veel gebruikt. 

5. Medisch
– Revalidatie

Bedrijfsfitness op locatie

”Begin met het einde voor ogen”

STAP 2: WEES SPECIFIEK!
In het stukje hierboven heb je gekozen uit 1, 2, 3, 4 of 5. Nu gaan we het doel specifiek maken door de onderstaande vragen te beantwoorden. Pak je pen en papier erbij 😉

 

1. Wat wil je precies bereiken?
– Afvallen, breder worden of meer conditie opbouwen.

2. Hoeveel kilo (afvallen) wil je kwijtraken of hoeveel % wil je meer kunnen tillen (spierkracht) of hoe lang (cardio) wil je kunnen hardlopen?

3. Is het bovenstaande doel acceptabel? –> Check hem nog een keer

4. Is het doel realistisch? –> Controleer dit bij je trainer

5. Binnen hoeveel maanden wil je dit doel bereikt hebben? Wees zo specifiek mogelijk

STAP 3: ACTIE
Als het goed is heb je nu een duidelijk doel voor jezelf, bijvoorbeeld dat je binnen 3 maanden 5 kilo kwijt wilt raken of dat je als werkgever bijvoorbeeld het ziekteverzuim naar beneden wilt brengen.


WERKGEVER
Nu is het tijd voor actie, want alleen actie lijdt tot resultaat. Wil jij als werkgever of als hr-manager alle startinformatie in een persoonlijk gesprek met Joris ontvangen? 
Klik dan hier 

WERKNEMER
Vind jij het als werknemer tijd voor actie en lijkt het je tof om samen met collega’s aan de beste versie van jezelf te werken? Zodat jij topprestaties kan leveren op je werk? 
Klik dan hier


MEER INFO?
E:
info@personaltrainingtruck.nl 
T: 06-19640916
W: www.personaltrainingtruck.nl