Sporten op kantoor

Sporten op kantoor

Introductie: Sporten op kantoor

Sporten op kantoor wordt door steeds meer bedrijven en organisaties aangeboden. Dit doen zij om te zorgen voor blij, productief en duurzaam inzetbaar personeel. Sommige bedrijven investeren veel geld om een complete sportschool te laten bouwen, maar de sportschool kan ook gewoon komen voorrijden.

Sporten op kantoor met een sportschool

Dat je als bedrijf investeert in een fitness ruimte is natuurlijk een goede actie. Een sportende werknemer verzuimt namelijk 7% minder en over een aantal jaar zal de fitness ruimte terugverdiend zijn, want een zieke werknemer kost gemiddeld €250 per dag!

Maar wil je als bedrijf niet alleen zorgen voor een lager ziektepercentage? Dan is het belangrijk dat werknemers samen in groepsverband trainen. Door bijvoorbeeld oefeningen in tweetallen te doen. Als werknemers op een ontspannen manier samenwerken, zullen zij vervolgens op kantoor ook betere teamprestaties leveren. Door beter in teamverband te werken, zal de productiviteit met 12,5% toenemen.

Afvallen achter je bureau?

Afvallen achter je bureau is natuurlijk lastig, maar met goede voeding kun je ver komen. Door de goede voedingsstoffen te nemen, zal je tijdens kantooruren minder ‘honger’ ervaren.

  • Tip 1: Zorg voor voldoende eiwitten
    Eiwitten zorgen ervoor dat je een verzadigd gevoel krijgt, waardoor je minder snel wilt eten.
  • Tip 2: Zorg voor vezelrijke voeding
    Kies voor volkoren producten en voeg vezels toe aan je maaltijden. Voorbeelden zijn: rijst, havermout en bijvoorbeeld meergranen brood ipv witbrood.
  • Tip 3: Voeg genoeg groente aan je voeding toe
    Door voldoende groente toe te voegen, zorg je voor meer volume aan je maaltijd. Dit komt omdat je meer groente kunt eten als je kijkt naar de calorieën dan bijvoorbeeld een ongezonde snack.

Oefeningen voor zittend beroep

Zitten is het nieuwe roken. Bij veel kantoorbanen wordt veel zittend gewerkt. Als werkgever of hr manager wil je ervoor zorgen dat dit zitgedrag af en toe onderbroken wordt. Als dit niet genoeg gebeurd is de kans op bijvoorbeeld hart- en vaatziekten een stuk groter. Daarom is het belangrijk om voor, tijdens of na het werk met zijn alle te bewegen. Even alle werkstress en deadlines van je af trainen.

Onze klanten kunnen zoals je kunt zien allerlei oefeningen doen op de parkeerplaats van het bedrijf. Ben je nog geen klant van ons? Dan geven we een aantal voorbeeld oefeningen voor op kantoor.

  • Planken 4 x 30-60 seconde
    Steun met je ellebogen op de grond en houd je rug recht. Span tijdens de oefening je billen aan om te zorgen voor de goede houding.
  • Air squats 4 x 12 herhalingen
    Doe alsof je op een onzichtbare stoel gaat zitten. Duw tijdens het zakken je knieën naar buiten toe.
  • Squat jumps 4 x 15 herhalingen
    Zet af vanaf je hele voet en gebruik je armen om omhoog te komen
  • Wall sit: 4 x 30-60 seconde
    Ga tegen de muur zitten en zorg voor een hoek van 90 graden.
  • Push ups: 4 x 12 herhalingen
    Zorg ervoor dat je ellebogen lager blijven dan de schouders (richten de heupen). En houd je bovenlichaam recht en je borst naar voren.
Bedrijfsfitness op kantoor

Een proeftraining ervaren?

Vind jij het tijd voor actie? Speciaal voor bedrijven die willen ervaren hoe het is om met onze truck te trainen, hebben wij vrijblijvende proeflessen. Tijdens de proefles kun je voor een lager tarief kennismaken. Werknemers maken kennis met zweet op hun voorhoofd en een flesje water in hun hand. Na de proefles bepaal je als werkgever of hr manager of je meer met ons wilt trainen.

Sporten op kantoor
Bedrijfsfitness
Sporten op kantoor
Ontspanning op kantoor